ПОИСК
Світ

У Німеччині очікують найбільшої хвилі банкрутств за останні 90 років

14:54 19 березня 2021
Німеччина
Ірина КОПРОВСЬКА, спеціально для «ФАКТІВ» (Берлін)
Хоча Німеччина знаходиться в «зеленій зоні», скасовувати локдаун тут не поспішають. Днями він був продовжений до кінця березня, правда, вже з послабленнями. Влада хоче знизити показники захворюваності коронавірусом до максимально можливого мінімуму. Падаюча крива говорить про ефективність строгих обмежень, що діють з листопада минулого року. У той же час, щоб збити хвилю протестів незадоволених громадян, застосовуються досить жорсткі заходи.

За неправильне носіння маски і порушення дистанції загрожує штраф в розмірі 500 євро

Минулу зиму жителі Німеччини провели в суворій ізоляції: навчальні заклади, магазини, розважальні та культурні центри були закриті. Відкритими залишалися аптеки, заправки, продуктові магазини і лікувальні установи. Роботодавців зобов'язали створити умови, щоб люди могли працювати з дому. Тому багато фірм забезпечили своїх співробітників принтерами, комп'ютерами і модемами. До речі, саме модеми, а також різні підсилювачі прийому інтернет-сигналу стали тут найбільш затребуваним товаром. Адже, по суті, вся країна перейшла в онлайн-режим роботи і навчання.

Залишати квартиру дозволялося тільки з поважних причин: покупка продуктів харчування, поїздка на роботу, відвідування лікаря, але не більше одного разу на день. Збиратися компаніями було суворо заборонено, але допускалися нечасті візити: лише одна людина з однієї сім'ї могла провідати іншу сім'ю.

Перебування на свіжому повітрі теж супроводили обмеження: гуляти в парку або пересуватися по вулиці можна було тільки з членами своєї сім'ї та однією людиною з іншої сім'ї.

РЕКЛАМА

За дотриманням правил локдауна стежили як поліція, так і зіркі німецькі сусіди. Якщо хтось запрошував гостей на Новий рік або на день народження, сусіди тут же повідомляли куди слід. І порушники платили штраф в розмірі до 500 євро. Стільки ж загрожувало за недотримання мінімальної дистанції (1,5 метра) в громадських місцях, проведення часу на відкритому повітрі з людьми з іншої сім'ї, вживання алкогольних напоїв на відкритому повітрі або носіння маски неналежним чином, тобто відкритий рот або ніс. Поліцейські цілодобово чергували на вулиці і в транспорті, стежачи саме за правильним носінням маски. До слова, з 1 лютого тканинні маски в Німеччині заборонені. Обов'язковими для носіння є хірургічні маски і маски FFP2. При цьому громадян зобов'язали носити їх на вулицях і навіть у власних автомобілях.

Читайте також: В Англії за перше порушення самоізоляції штрафують на 1300 доларів, а потім — в 10 разів більше

РЕКЛАМА

Різко змінений уклад життя б'є по психіці жителів Німеччини. Черги на прийом до психіатрів розписані на кілька місяців вперед. Багато хто просто не в змозі впоратися з тривалою соціальною ізоляцією. Наприклад, мешканцям будинків для людей похилого віку, а це близько мільйона осіб, було відмовлено в доступі відвідувачів. Наслідки: депресія, відчай, передчасна смерть. У психічно хворих людей під час карантину погіршився стан, почастішали випадки самогубства. У батьків-одинаків через подвійне навантаження, пов'язане з домашнім навчанням дітей і своєю роботою, діагностують реакції психологічного перевантаження. У дітей внаслідок заборон на ігри і контакти з друзями розвинулися гіподинамія та соціально-психологічні розлади.

Щомісяця економіка країни втрачає 19 мільярдів євро

Затяжний локдаун сильно вдарив по економіці ФРН. У німецькому інституті економічних досліджень підрахували, що щомісяця економіка країни втрачає більше 19 мільярдів євро. Особливо постраждали дрібні і середні торговці, власники кафе, ресторанів, готельного бізнесу.

РЕКЛАМА

Це при тому, що в Німеччині для підприємців передбачена фінансова компенсація збитків від локдауна. Відшкодування постійних витрат становить від 40 до 90 відсотків за умови, що середнє зниження продажів складає не менше 30 відсотків (в період з листопада 2020 до червня 2021 року). Тобто відшкодовується тільки частина витрат — без втрат продажів.

Для порівняння: авіакомпанія Lufthansa отримала державну допомогу в розмірі 9 мільярдів євро, але як і раніше скорочує 29 тисяч робочих місць по всьому світу. Через локдаун німецька туристична компанія TUI зазнала в 2020 році збитки в розмірі понад три мільярди євро, а отримане від держави відшкодування становить один мільярд вісімсот тисяч євро, тобто трохи більше половини.

Уряд вважає вжиті заходи достатніми. Однак професійні асоціації очікують найбільшої хвилі банкрутств за більш ніж 90 років. Так, уже кілька відомих німецьких брендів заявили про банкрутство у зв'язку з катастрофічними втратами продажів в результаті локдауна: виробник одягу Bonita, міжнародна мережа магазинів Esprit, гігант німецької індустрії моди Adler Modemarkte, мережі німецьких ресторанів Vapiano і стейкхаусів Maredo …

COVID-19 доконав найбільший в Європі концерн в сфері роздрібної торгівлі Karstadt Kaufhof. Ці універмаги довгі десятиліття займали центральні площі майже кожного великого міста Німеччини, а сама компанія вела свою історію з 1881 року. Універмаги Karstadt пережили гітлерівський режим і його розгром, розділ Німеччини, але не витримали натиску пандемії. Концерн оголосив про банкрутство і закриття своїх магазинів, роботу втратять 32 тисячі чоловік.

Не встояв під натиском пандемії і найбільший в Європі публічний будинок Pascha в Кельні. Федеральне телебачення час від часу видає в ефір сюжети про тяжке становище працівників галузі сексуальних послуг. Ті скаржаться, що мало чи не голодують. Всього ж з початку пандемії роботу в ФРН втратили 480 тисяч чоловік. У порівнянні з іншими країнами зростання безробіття в 83-мільйонній Німеччині залишається більш ніж скромним.

Є й компанії, чий бізнес локдаун помітно пожвавив, — це онлайн-магазини і продуктові супермаркети. Логічно, що, опинившись замкненими в чотирьох стінах, люди споживають більше продуктів, а отже, і більше їх купують. Ринок тут же відреагував на підвищення попиту. Мережі німецьких супермаркетів Edeka і Rewe вже оголосили про розширення бізнесу. Зараз компанії шукають по всій країні відповідні приміщення для нових супермаркетів.

Першими вакцину отримали мешканці будинків престарілих, біженці і бездомні

З літа 2020 року в Німеччині проходять антиурядові мітинги. Звинувачуючи владу в невиправдано жорстких заходах захисту від COVID-19, люди вимагають повернути їм звичний спосіб життя. До зими минулого року мітинги проходили щотижня в великих містах країни, збираючи десятки тисяч учасників. Після введення заборони на масові зібрання активісти стали проводити автопробіги проти локдауна.

Під час акцій протесту поліція діє жорстко

Якщо спочатку німецькі ЗМІ хоч і скупо, але все ж повідомляли про антиурядові мітинги, то незабаром про них перестали згадувати взагалі. Дізнатися будь-яку інформацію про акції можна було на YouTube-каналах активістів антиурядового руху, проте потім і ці канали почали зникати. Щоб стримати зростаючу хвилю невдоволення, німецький уряд видало «Політику щодо медичної дезінформації про COVID-19». А оскільки в країні з 2017 року діє закон про захист інформації в Інтернеті на державному рівні (по суті, це справжнісінька цензура), провайдерів зобов'язали видаляти контент, що ставить під сумнів правила пандемії або рішення місцевої влади, і повідомляти про нього в поліцію. Якщо порушення буде виявлено тричі, обліковий запис користувача видаляється.

Яскравим прикладом Соrona-цензури стало видалення YouTube-каналу KenFM, що нараховував 500 тисяч передплатників. Тригером для видалення облікового запису послужила трансляція інтерв'ю з юристом, близьким до протестного руху Querdenken, і публікація відеозвернення групи лікарів, які закликають до скасування діючих заходів. Продюсер цього каналу був змушений покинути країну після того, як його щодня тероризували члени неурядових організацій, що фінансуються з держбюджету.

У свою чергу федеральний уряд активно використовує YouTube і соціальні мережі для реклами вакцинації від коронавируса. Ролики крутяться на всіляких рекламних каналах, включаючи платних блогерів. Програма вакцинації почалася в Німеччині 27 грудня 2020 року, але протікає досить повільно. На поточний момент щеплено лише три відсотки населення, при цьому використовуються всі існуючі на сьогоднішній день вакцини, крім російської «Супутник V». Жителі Німеччини можуть вибирати вакцину самостійно або ж порадившись з лікарем. Так, вакцинами BioNTech / Pfizer щеплено приблизно 75 відсотків (в основному люди старше 65 років), AstraZeneca — близько 20 (тільки люди у віці до 65 років), Moderna — приблизно 5 відсотків. Опитування показують, що 20 відсотків жителів Німеччини не приймають саму ідею вакцинації і не готові до вакцинації, серед них і лікарі. При цьому вони не знають, які репресивні заходи можуть бути прийняті проти них в майбутньому як всередині країни, так і на міжнародному рівні.

Всі процедури, пов'язані з вакцинацією, проводяться в державних медичних установах або в спеціальних прищепних центрах. У першому кварталі 2021 року щеплення в Німеччині роблять тільки пріоритетним групам населення і в строгій черговості. Першими були щеплені мешканці будинків престарілих, літні люди і пацієнти з хронічними захворюваннями. Потім вакцину отримали мешканці притулків для бездомних і біженці, які проживають у спеціальних гуртожитках. Далі вакцинували медичний персонал всіх рівнів (в тому числі і тих, хто доглядає за хворими та людьми похилого віку на дому). Зараз прийшла черга шкільних викладачів, вихователів дитячих садків, співробітників силових структур і пожежної служби.

Тим часом в Німеччині почали пом'якшувати обмеження по COVID-19. З 8 березня влада низки регіонів ФРН відкрили школи і дитячі садки, почали працювати квіткові і книжкові магазини, косметичні салони і музеї. Дозволено розширити соціальні контакти: допускаються зустрічі представників двох родин, але не більше п'яти осіб. На свіжому повітрі можна зустрічатися групами до 10 осіб. Носіння захисних масок на жвавих вулицях і у всіх громадських місцях залишається обов'язковим.

Читайте також: Низькі темпи вакцинації, «масковий скандал»: чому партія Меркель ризикує залишитися за бортом

Раніше «ФАКТИ» розповідали про те, як кампанія з вакцинації населення від COVID-19 проходить в Ізраїлі і Арабських Еміратах .

Фото Getty Images

1876

Читайте нас у Facebook

РЕКЛАМА
Побачили помилку? Виділіть її та натисніть CTRL+Enter
    Введіть вашу скаргу
Наступний матеріал
Новини партнерів